Bort från vardagen

Skellefteå alpina

HusbilenPosted by Anette Sun, February 10, 2019 12:18:16
Tävling lördag och söndag i Klutmarksbacken
Det var start först vid 11 så vi hade gått om tid att ta oss dit med husbilen
Riktigt vinterväder

Besiktning slalom åk 1

Nalovardo 25-27/1

HusbilenPosted by Anette Tue, January 29, 2019 05:55:41
Det var fartläger i Nalovardo i helgen, V skulle träna Super G, tränare var Anja Pärsson och Micke Ljungling, samt Västerbottens alla andra tränare. Vi fick plats 55 på campingen 295 kr per natt. Dom från Tärnaby bodde mittemot våran bil, dom har en halvintegrerad pilot. Kallt som attan var det och fast det fanns 16 ampere i stolpen var vi tvungen att köra med fläkten inomhus för att få upp någon värme och då hade vi väl ca 21 grader i husbilen. Men den vattenburna värmen hade lite kämpigt att komma i temp då kylan var ca 20171102 grader kallare på natten säkert. Vi åkte upp på torsdagen. Hem på söndagen och då var det ca 28 grader då vi körde hem. Det drog hemskt på passagerare sidan jag hade täckbyxor, dunjacka och filt samt mössa och vantar. Fy..
Vi har inte vatten systemet igång och det var nog tur annars hade nog allt frusit till is.. vi körde med dunk på toan och dunk i köket avloppet har vi igång och det hade då inte frusit.

Kåbdalis

HusbilenPosted by Anette Thu, December 27, 2018 16:59:16
Vi tog en tur till Kåbdalis vi tre ca -2 och sol en stund superhärligt. Åkte upp på annandagen, hundrastning i Lycksele och lunchstopp innan glommersträsk. Var uppe vid tretiden,

Sala silvergruva

StällplatsPosted by Anette Wed, December 05, 2018 12:40:34
Vi avslutade höstlovet med att åka förbi Sala silvergruva och gick en guaidad rundtur ned till 150 meter i gruvan, helt klart värt pengarna, spännande och lärorikt. Vi stod på ställplatsen, det var som tomt så här på hösten, med ström och dusch så gick det på 180 kr.

Höstlovet 18

HusbilenPosted by Anette Wed, December 05, 2018 12:33:44
På höstlovet som V hade, for vi först ned till morbror till stugan som ligger på en ö i Stockholms skärgård.
Det blev en del promenader med hundarna, det var nästan folktomt ute på ön.
En obligatorisk rundtur med bil blev det med morbror.

Ett stort ankare gjord helt i trä.

Mid Nordic cup

CampingPosted by Anette Fri, August 03, 2018 17:02:02
Vi hade bokat redan i maj en husbilsplats på Vivatjärns camping i Timrå. V skulle spela i cupen och vi bodde på campingen med hundarna och resten av alla föräldrar. Campingen ligger mellan järnvägen och E4:an så det är livat, fint väder hade vi och mycket trevliga campingägare. Perfekt område att rasta hundarna och så cyklade vi till och från fotbollen jätte vackert och fina cykelvägar har

Kvitnes camping

CampingPosted by Anette Mon, July 23, 2018 11:18:10
I Torsdags åkte vi i väg från den tryckande värmen hemma. Vi övernattade i Stensele på rastplatsen, vi sov gott hela natten. Åkte sedan över till Norge och var framme i Kvitnes vid 13 tiden.
Lite fiske och avkoppling i fina Kvintnes, det var många turister från andra länder som kom och övernattade på campingen. Både Italienare, schweizare och från Norge hade vi som grannar.

Vi stod på den övre platån så utsikten var det inte fel på, härligt med den fina Norska naturen.

Arboga

HusbilenPosted by Anette Wed, July 04, 2018 12:55:46
På tisdagen åkte vi i från Ullared och åkte vidare till Arboga och träffa Karin och Peter, vi står på deras gård och unghunden fick stå i hundhår med sin mamma, mormor och morbror.