Bort från vardagen

vintern 18

SlalomPosted by Anette Sun, May 13, 2018 20:11:54
Under vintern 18 har vi varit i väg på resor med husbil för att dottern har tävlat i slalom.

Ingemartrofén 2017

SlalomPosted by Anette Mon, April 24, 2017 22:12:06
21-23 april var det dags för sista tävlingen för den här säsongen i Tärnaby. Vi hade packat husbilen och fixat skidorna mm så vi åkte i väg på torsdagsmorgon. Resan gick bra och lunchen intogs på hotell toppen i Storuman. Hundarna var med och dom fick givetvis rasta sina ben även dom i Storuman. Vi ställde oss nedanför Anjabacken när vi kom fram och var kvart där tills jag hade varit på lagledarmötet på kvällen. Vi åkte sedan upp till Ingemarbacken så vi sov där alla nätter.

Victoria åkte ur i Slalom och blev placerad i mitten i GS på lördagen och i parallellen så fick hon åka kvalåken men inge mera.
Det gick bra att bo i husbilen på plats givetvis på söndagsmorgonen så hade vi inget vatten efter frukost och sedan tog gasolen slut, men vi hade med oss en i reserv. Och vatten hämtade vi med kastrull och vattenkanna inne i matsäcken.
Vi hade även på elverket på två av kvällarna en stund och vi vallade skidor ute det gick himla bra.
Trevliga tävlingar med omväxlade aprilväder var det som Tärnaby bjöd på denna helg.

Guldtackan

SlalomPosted by Anette Wed, March 22, 2017 05:48:15
Guldtackan i Klutmarksbacken är en lite annorlunda tävling till från U8 till U12. På samma dag kör man ett åk i storslalom ett åk speedski, och parallellslalom. En etta och en tvåa resten blir treor.

Vi åkte på lördag eftermiddag och var framme vid sextiden, åt middag såg en film och sov sedan.
Parkerade framför stugan skönt att vara på plats.
Varmt och skönt i bilen hade vi i alla fall.
Det var en trevlig söndag.

LVC final Tärnaby

SlalomPosted by Anette Wed, March 22, 2017 05:45:25
Åkte upp till Tärnaby på fredagen för att vi skulle bo i metallstugorna tillsammans med Idas föräldrar. Sista helgen i februari var det dags för finalen i lillavärldscupen för 2017.
På söndagen blev det i alla fall ett lagsilver för Victoria och en 7:e placering i GS.

LVC kval nr 3 Ansia Camping

SlalomPosted by Anette Wed, March 22, 2017 05:43:41
Vi åkte upp till Bocksliden på lördagen den 18 februari, det var slalom på lördagen och storslalom på söndagen.

Vi bodde på Ansia och det snöade natten till söndag, trodde nästan att vi inte skulle komma ut från vår plats då det var blåisen under snön, men det gick bara bra. Fint servicehus har dom i alla fall och dom tog 220 kr per natt. Det var tre husbilar och en husvagn på plats.

Agnäsbacken och LVC kval nr 2

SlalomPosted by Anette Tue, February 07, 2017 08:35:04
Vi åkte på eftermiddagen till Agnäsbacken, körde dit gick bra Halt på vägen. För första gången skulle vi docka vi körde mot förstugan, en rak och fin parkering mot vårt lilla hus.
Än gång hade vi inte fyllt vatten utan vi hade med oss två vattendunkar. Hela helgen var det varmt och skönt en gasolflaska tog slut på lördag eftermiddag. Härligt är det också att ha alla kläder och skidgrejer i lilla huset och sitta i lilla soffan och ser på TV det är också skönt.

LVC kval 1 Bygdsiljum 21-22 januari 2017

SlalomPosted by Anette Sun, January 22, 2017 20:34:22
På väg på lördagsmorgonen mot Bygdsijum.

Årets första LVC kval i Bygdsiljum, nu hade vi värme i bilen ca -3 grader ute och vi körde på elen på natten mot söndagen, var 14 grader bak då så den håller inte så bra, utan behöver stöd köras med gasol då det är vinter och kallt ute. Mycket att värma upp.

Parkeringen nedanför backen, två husbilar på plats i helgen, få se om det blir fler innan säsongen är slut, då det var många nyfikna blickar och många som tyckte det såg lätt och smart ut att ha allt med sig och slippa åka då det slutade 1630 på lördagen och första start 1000 på söndagen. Tidiga morgnar för barnen och inte så mycket helg vila. Känns gott och härligt att kunna få rå om familjen en stund samtidigt slippa behöva stressa.

3-4 december kallt test👍

SlalomPosted by Anette Sat, December 10, 2016 22:41:30
Det var dags för U12 läger för Västerbottens barn som är aktiva i den alpina sporten. Ida kom hit på morgonen för att åka med oss, vi hade bestämt att ta husbilen och bo på Ansia istället för stugorna på samma ställe.
Då vi startade upp gasolen på morgonen så blev det som när vi var i Örebro ingen värme " overheited red fail"
vi åkte i alla fall iväg och frös det gjorde vi, jag körde med mössa och handskar mm.
Minus sjutton grader visade ute tempen på då vi åkte hemifrån med icke fungerande alde panna.
Kom fram till backen Bocksliden, då gick pannan i gång. Träningen gick bra för AKV barnen. Värmen kom tillbaka i bilen. Frid och fröjd.
Vi åkte sedan till campingen och fick en plats nära fina service hus, jätte fint upplevde vi det i alla fall.
Vi åt middag och såg på tv och slappade, varmt var det tills vi tyckte att det blev kallare och mycket riktigt overheited red fail lös på pannan.
Det blev en kall natt då den vägrade att starta himla kall vi det var som mest -26 grader ute.
och inne låg värmen på ca 6 grader då vi körde disel värmaren och bilen om som.
Då klockan var 0500 då startade pannan, och vi fick köra på gasol igen och då blev det varmt efter en stund.
Kan tilläggas att bilen fick två rundor på firman för att lufta systemet.